کـمـان

در بیکران آسمان

کـمـان

در بیکران آسمان

مهرورزی که راه را اشتباه می‌رفت

امروز الهام اعلام کرد که رییس جمهور در گفت‌وگو با مردم عوامل پشت پرده گرانی‌ها را افشا می‌کند.

وقتی احمدی‌نژاد در همدان اعلام کرد که رسانه‌ها در مورد گرانی جو روانی ایجاد می‌کنند و رسانه‌ها عامل اصلی گرانی هستند، به این فکر نبود که شاید سیاست‌های غلط باعث این موج گرانی شده باشد. چند روز پیش فرهاد رهبر، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پرسش خبرنگار شبکه خبر در مورد گرانی مواجه شد، خیلی آروم و خونسرد انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده گفت: لبنیات گران شده؟ دولت دستور داد ارزان شود، ارزان شد.

امروز هم آمار قابل توجهی از وعده‌های احمدی‌نژاد در همدان به دستم رسید. دولت تصویب کرده بود که ۳ میلیون تومن وام برای اجاره مسکن به مردم همدان پرداخت بشه. به محض اعلام این خبر، قیمت اجاره مسکن در همدان به طرز و حشتناکی بالا رفته در حالی که فقط ۱۵۰۰ نفر وام می‌گیرند و مشمول مهرورزی قرار می‌گیرند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هم گفت: یکی از عوامل ایجاد گرانی در کشور سیاست های غلط اقتصادی است، بعنوان مثال وقتی 40 درصد به دستمزد کارگران موقت اضافه می کنیم تصورمان این است که کارفرما آن را از جیب خود پرداخت می کند، در حالیکه کارفرما آن اضافه دستمزد را به قیمت تمام شده کالا و یا خدمات خود اضافه می نماید که آن نیز باعث گرانی آن کالا می شود.

قرار شده امسال 50 هزار وام مسکن در سراسر کشور پرداخت شود ولی این موضوع آنچنان در بوغ تبلیغاتی رفت که قبل از پرداخت این وام ها قیمت مسکن تا 25 درصد افزایش یافت و در واقع پیش از آنکه این پول به دست افراد برسد کیسه تورم به جان آنان مالیده شد.

حالا آقای رییس جمهور بجای اینکه "عوامل پشت پرده گرانی" رو افشا کنه، باید یه کم از وعده‌های بی‌منطق خودش کاهش بده و در پی محبوبیت و دوره دوم ریاست جمهوری نباشه. احمدی‌نژاد باید فکر کنه که عامل اصلی گرانی خود دولت هست و بس!

نظرات 1 + ارسال نظر
سیب و صدف دوشنبه 12 تیر 1385 ساعت 20:41 http://baranebahary.blogfa.com

سلام!
شاید در کنار این موج اقتصادی که لطمه های اون در آینده دامن قشر ضعیفو میگیره توقع مردم بالا بره و عدم تحقق وعده ها موجی از نا امیدی به وجود بیاره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد